Blog
V této sekci publikujeme osobní názory, zkušenosti a podněty k didaktice dějepisu z médií. Pokud budete mít chuť do této sekce přispět, navrhňete téma, případně pošlete text na adresu ivo.cerman@ustrcr.cz.
Ivo Cerman, Výchova k demokratickému občanství, nebo návrat k Leninovi? Jak se budou české děti učit dějepis (Forum24, červen 2024)
Vyjádření ÚSTR ke stažení kontroverzní učebnice (září, 2024)
Robert Čapek, "Skandální učebnice" dějepisu. Rozbor didaktika (blog "Líného učitele", 2023)
Michal Klíma, Předseda Nadačního fondu obětem holocaustu se ohrazuje vůči učebnici soudobé dějiny (ÚSTR, 28.7.2023)
Michal Klíma, Komunismus u nás podle nové učebnice (hlidacipes.org, 2023)
Ivo Cerman, Neříkal jsem, že učebnice má být národovecká, ale realistická (aktualne.cz, 2023)
Ivo Cerman, Propaguje nová učebnice dějepisu socialismus? (aktualne.cz, 2023)
Miroslav Vodrážka, Historie jako variace na domácí zabíjačku. Patří do učebnice didaktický populismus? (Forum24, březen 2023)
Lenka Hanovská, Petr Sedlák: Dějepis není o rekapitulaci faktů, ale o interpretaci
Vojtěch Ripka: Současné trendy ve výuce dějepisu
Petr Sedlák, Jaroslav Najbert: Creative Nonfiction - historie s poetickou licencí
Petr Sedlák: Časové schránky
Jaroslav Pinkas: Obrazy putující kolektivní pamětí. Na okraj jedné z tezí Astrid Erll
Jaroslav Pinkas: O dějepisu kvalifikovaně a s rozmyslem?
Čeněk Pýcha: Jak vystavovat válku?
Jaroslav Pinkas: Interpretace plakátů
Jaroslav Pinkas: Sjezd historiků pohledem didaktika